Hej fina!

Glad påsk antar jag, min påsk har varit rörig och inte som jag tänkt mig. Hoppas ni haft en bättre påsk.

Nu är jag iallafall påväg in till stan (igen) och ska träffa moster som får sitt tredje barn nu i Maj! Åh jag längtar.
Så ha en fin söndag nu så hörs vi sen.
Kram

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

  • 389 Readers

Likes

Comments

Hej sötnosar!

Har ni också hakat på trenden med smoothie bowls? Man ser den överallt och en av våra största youtubers äter det frekvent (Therese Lindgren) men jag har aldrig riktigt fastnat för det. Dom är otroligt fina och så men jag gillar de inte för:

1: tar lång tid att göra smoothie bowls för mig och det blir massa disk

2: det är massa fruktsocker i smoothie bowls och lite protein (beror på vad man använder för bas)

Så jag kom och tänka på min favorit-frukost. Gröt. Närmare bestämt havregrynsgröt. Bästa bästa frukosten om du frågar mig. Men jag har ätit min havregrynsgröt på samma sätt i alla år och man blir lite less. Så vad gör man då?

Jo, en Proats bowl. Proats är ett begrepp jag hittade hos Linn Strömberg som bloggar på goforfit.se där hon blandar ner äggvita i sin havregrynsgröt för ökad proteinmängd. Äggvita har låg fetthalt, hög proteinhalt och smakar inte så mycket i gröten. Särskilt inte med alla toppings!

Så vill ni göra min proats-bowl? Gör då er vanliga havregrynsgröt, blanda i 2 äggvitor och toppa med era favoritfrukter/bär.

Här är min:


Likes

Comments